Weekmenu week 9 en 10 – 2021

De tijd vliegt voorbij. Elke dag zet ik een warme maaltijd op tafel, rekening houdend met mijn eigen thuiswerkagenda, de roosters van de kinderen die (deels) fysiek en (deels) online les volgen, sportactiviteiten van de jongste en ook buiten-de-deur-afspraken van iedereen. En dan zijn er zomaar twee weken voorbij. Daarom nu een twee-in-één-blog. Wat eten we zoal in drukke weken?

Maandag: als lunch maakte ik een snelle boerenomelet van eieren, soepgroenten en kruiden (dat mag gerust een zakje mix voor boerenomelet zijn als je niet lang wilt nadenken). Lekker met volkorenbrood! Als avondeten maakte ik macaroni met extra veel groenten. Zonder zakjes, gewoon met tomatenpuree en een potje sugo basilicum (kan ook met tomato frito) en heel veel macaronigroenten.
Dinsdag maakte ik nasi, dit is één van de weinige gerechten die ik wel standaard met een kruidenmix bereid. Ik voeg voor 5 personen wel minimaal 2 pakketten met nasi/bami-groenten toe en geef er ook altijd kroepoek, ei, augurk en kipsaté bij.
Woensdag stond er een snelle pad thai op tafel van mihoen, Thaise en Oosterse roerbakmix, eieren, kip, knoflookgarnalen, kruiden en een flinke scheut vissaus. Razendsnel een lekkere maaltijd op tafel. En vergeet de gember en rode peper niet!
Donderdag maakte ik gehaktballen waaraan we satékruiden hebben toegevoegd en waar een lepel pindasaus doorheen is gekneed. Lekker met worteltjes, boontjes en gekookte aardappels met jus.
Vrijdag zelfgemaakte kip tandoori (met Patak’s kruidenpasta) met lekker veel groenten, rijst en naanbrood.
Zaterdag een guilty pleasure: Knorr wereldgerecht Burrito’s. Lekker!
Zondag lieten we Smyrna Winterswijk eten bezorgen, ik koos voor een kip kapsalon maar ook de Pita met döner zag er heerlijk uit.
Maandag maakte ik verse hamburgers met frietjes en sla.
Dinsdag zette ik onze favoriete risotto met courgette en champignons op tafel, deze keer vegetarisch (zonder de kip).
Woensdag bakte ik kipburgers (zowel de ‘echte’ als de vega variant, voor de liefhebber dus een vegetarisch alternatief) met aardappelschijfjes, worteltjes, witlofsla en een restje gemengde sla van maandag.
Donderdag maakte ik penne met een pesto-roomsaus, zalm, courgette, ui en doperwtjes en een lekkere simpele salade caprese erbij.
Vrijdag en zaterdag trok ik wat bakjes uit de vriezer voor een verrassingsmenu (ik moet echt eens leren labeltjes plakken).
Zondag werd het een proeverij van twee vegetarische producten: kaasschelpen en kaasschnitzels, met worteltjes en… weer aardappelschijfjes.

Zonder uitzondering gerechten die snel op tafel staan en met voldoende verse groenten. De komende weken ga ik alleen wel opletten dat het iets caloriearmer wordt (lees: minder kaas/room gebruiken en zeker minder vaak aardappels bakken/frituren).

Published by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *